Opposites attract

Du var där och jag var här. Vi var så nära, men ändå så långt bort
Din värme var min styrka och ditt avstånd var min svaghet
Jag lät mig älskas av dig utan vidare eftertanke
Mina ärr återgick till sår. Sår som enbart var synliga för Dig
Jag var sårbar
Djupt in i hjärtat sitter roten till vår gemenskap
Men mer gemenskap än det som sitter i mitt hjärta existerar inte emellan oss
Du gör mig fin, utåt
När du fanns långt borta var vi så nära
När du befinner dig nära har vi sjunkit in i ett avlägset och svåråtkommet avstånd
Finns det fler vägar med detta avstånd
Hur många stigar ska man smyga för att hitta den rätta
Och är den rätta stigen den bästa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0